Nieuws

    Verjongingskuur Toyota C-HR

    Na een kleine drie jaar belandt de Toyota C-HR op de ontwerptafel en krijgt het exotische SUV’tje een facelift van Toyota. De auto wordt zowel op uiterlijk vlak als op motorisch vlak aangescherpt.

    Om met het motorische gedeelte te beginnen, kan de C-HR op Toyota’s nieuwste hybride aandrijflijnen rekenen. Naast de 116 pk sterke 1.2 turbo benzinemotor staan voor het eerst ook niet één, maar twee geëlektrificeerde aandrijflijnen in de prijslijst. Reken dus op de - voor de C-HR bekende - 1.8 Hybrid met 122 pk en de nieuwe krachtigere 2.0 High Power Hybrid met 184 pk. Met die laatst genoemde motor sprint de C-HR binnen 8,2 seconden van 0 naar de 100. De CO2-uitstoot is op 92 g/km vastgesteld, de 1.8 Hybrid stoot 6 g/km minder uit.

    Op uiterlijk vlak moeten we even twee keer met onze ogen knipperen. De (led)koplampen zijn iets gewijzigd en krijgen een herziene indeling. Ook de voorbumper werd subtiel aangepakt. Zo loopt een meegespoten randje nu door onder het centrale rooster. De gleuf boven de kentekenplaat verdwijnt. Ook de achterbumper werd wat opgepoetst, net als de indeling van de verlichting op de kont. Beide achterlichten worden vanaf nu ook meer verbonden met elkaar door een hoogglans zwarte balk. Op technisch gebied heeft Toyota de Electronic Power Steering (EPS) aangescherpt en ook is de geluidsisolatie verbeterd. Het nieuwe multimediasysteem weet voortaan ook raad met Apple CarPlay en Android Auto.


    Wanneer de auto bij de Nederlandse dealers staat, is vooralsnog niet bekend gemaakt. De komst van volledig elektrische versie, zoals we die in China al kennen, is niet aangekondigd.

 

nieuwsoverzicht